یعنی بیوفتم تو مود لج کردن برای درس نخوندن، خود خدا هم نمی تونه مجبورم کنه درس بخونم

و این پست اختصاصیِ سریال Friends!!!

+یکی از سکانسای سریال Friends که به شخصه خیلی زیاد باهاش خندیدم

(فصل 4، قسمت 7: The One where Chandler crosses the line)

قضیه از این قرار که Chandler عاشق دوست دختر هم اتاقی و بهترین دوستش، Joey شده و تو این لحظه Kathy (دوست دختر Joey)  و Chandler بالاخره کنترلشون رو از دست میدن و همدیگرو می بوسن! و اینم بقیه ماجرا

(به ترتیب از بالا به پایین)


  ادامه مطلب ...

سودا!

+یادمه یه جا خوندم کار کردن با لبتاپ و گوشی و تلویزیون نگاه کردن باعث زیاد شدن سودا تو بدن میشه.

یا مثلا زیاد خوابیدن هم باعث زیاد شدن سودا میشه.


اینو یه جا دیدم:


1) غذا های ساده:

الف) غذاهای بسیار گرم (بادمجان، پیاز پخته)، پیاز خام سودا زدا است.
ب) غذاهای سرد وخشک
ج) غذاهای حرام(حتی اگر شربت عسل باشد) که درمانش روزه است.سودا مثل خاک است وتا غذا حلال نباشد عارف قدرت پرواز در ملموت را ندارد. د) غذاهای مانده و غذاهای سریع پخته شده و میوه های نارس و غذاهای فریز شده.
2) محل زیست (سرد و خشک، گرم و خشک)

3) غم مستمر

4) بیماری های مزمن و مستمر

5) کبد( بیش از اندازه گرم باشدیا بیش از اندازه سرد باشد)

6) معده (بیش از اندازه گرم یا بیش از اندازه سرد باشد)

7) آسیب موضعی ( هماتوم)
8) بی تحرکی جسمی (که درمانش روزه و مطالعه و کم خوری است)

9) بی تحرکی فکری (که درمانش روزه و مطالعه و کم خوری است)

10) بی تحرکی جنسی؛ امّا درمانش: روزه + کم خوری + مطالعه + نخود آب + روغن زیتون + شیره خرما یا خود خرما + تخم مرغ + آخر نخودآب
11) سوء ظن یودا زا است
12) رنگ سیاه ( در حدیث پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد، سودایی زندگی را تاریک می بیند)
13) بوهای بد و بعضی بوهای خیلی گرم
14) نبودن انس(آسمانی یا زمینی)
15) تماس با چیز های سرد (تماس زیاد با آب، وسواسی سودایی پدید می آورد)
16) برخی داروها
17) خرده خوری
18) پرخوری
19) نهار خوردن
20) ایستاده غذا خوردن
21) وسایل الکتریکی والکترونیکی
22) ترافیک
23.) دائم در سفرهای طولانی بودن
24) آپارتمان نشینی (نرفتن داخل منازظر)
25) آلودگی های صوتی و شیمیایی در هوا
26) خواب صبح و غروب
27) خواب زیاد
28) خندیدن زیاد
29) نخندیدن زیاد
30) الکل گرم حاد است در بلند مدت سودا زا است.
31) مصرف نگهدارنده ها
32) تصمیم گیری های سریع همراه با استرس شدید (اسکی بازی، موج سواری، موتور سیکلت، مسابقات ماشین رانی و همچنین بازی رایانه ای اینگونه ورزشها)
33) سوداء موضعی در اندامی که درمعرض گرما یا سرمای مستمر باشد.
34) نشستن مداوم (سودای موضعی در اندام تحتانی)


منبع: لینک

وی از حجم استرس خفه شد...

+ولی این وضعیتم اصلا جالب نیست.

اصلا سالم نیست، این قدری که خودمو حبس می کنم تو استرس و اصطلاحا بهش می گن "انجام رفتارای مخرب" که توی کمال گرایی اتفاق می افته.

مثلا به جا  این که کارامو بکنم، الکی چرخ می زنم تو اینترنت....

هر هفته، مخصوصا آخر هفته ها همین شکلیه و زجر می کشم، الکی خودمو زجر میدم.

خیلی خیلی کار دارم برا انجام دادن:

1. امتحان 3شنبه

2. مقاله

3.درسای عقب مونده

4.ارائه ها که همه درسام دارن

صبح ها هم دیر از جام بلند میشم و اینم مزید به علته برا بیشتر خرد شدن اعصابم و چراغ سبز نشون دادن برا تلف کردن ادامه روز...


حتما باید این کارا رو بکنم:

1.برا هر روز، از شب قبلش برنامه داشته باشم، حتی برا تفریح و ... . به نظرم خیلی دقیق باشه اصلا جالب نیست چون جواب نگرفتم قبلا.

2. قطع بودن نت، علی الخصوص صبحا که از خواب بلند میشم.

3. کمتر فکر و خیال کردن و اذیت کردن خودم برای حجم کارهای مونده


+کاشکی یکی بود حواسش به آدم بود و وقتی آدم این شکلی میشد یه تلنگری چیزی می زد به آدم.

قبلنا مادرم این کارو می کرد یا خواهرم. ولی خب الان نیستن کنارم.

ای کاش، ای کاش واقعا....


کلا رد دادن را با رسم شکل توضیح دهید!

+می دونین مهمترین کاری که کردم چی بود؟

قد بازیگرا رو به اینچ و سانتی متر در آوردم بعد با قد خودم مقایسه کردم!

بعد هم با خودم گفتم د آخه من که از اکثر اینا بلندترم اینا چرا این همه معروف شدن، منو هیشکی نمی شناسه!!؟؟

بعدشم این کانال CinemaSins رو توی youtube نیگا می کردم. خیلی توپه. ببینید ویدیوهاش رو اینقدر خوب می کوبه فیلما رو که از هر چی فیلمه حالتون به هم می خوره.


+شاید بگین چقدر بیکاری؟

عرضم به حضورتون که 3شنبه یه امتحان خفن و سنگین دارم، با یه استاد بسیار بنداز!

سوال بعدی!

[به افتادن در امتحان فکر می کند]


+خوبی الان و این لحظه اینه که هر لحظه بخوام می تونم برم، بدون این که نگران نبودنم باشم یا کسی ناراحت بشه...

+از شدت استرس، تیکه تیکه شدم.

الان عصب کش شدم کلا. هیچی به یه ورم هم نیست حتی.

دقیقا دارم خودمو زجر میدم هم اکنون.

فقط زجرم. 

پر از تنفر.

خطر!!!!!

+حقیقتا خودخوریه بزرگی در راه است!

پیشنهاد می کنم تا یک هفته آینده پستای منو نخونید چون همه حاوی چسناله های رکیک خواهد بود.

خود دانید

همین الان!

+همین الان، تلاش های با فرجام برای درس نخواندن!

منه جدید

+صدای جدیدی تو ذهنم می شنوم جدیدا.

یه صدای جدید متولد شده، که در عین حال تن صداش مردونست، بر خلاف صداهای دیگه ای که تا الان تو ذهنم بودن.


خیلی آروم تره، کمتر اذیتم میکنه، به نظرم توجه میخواد تت رشد کنه.


+شاید یه منه جدیده، که برا خودش چهارچوبای فکری خاصی داره. تو جاهایی که مربط به خودشه خیلی منطقی تصمیم میگیره، احساسات دیگران رو به خوبی می فهمه. 


از وقتی حضورش رو احساس می کنم، به خودم امیدوار شدم که نه، منم دارم واقعا بزرگ میشم. 

بعضی وقتا رفتارای بچه گونه اذیتم می کرد. نگران بودم همیشه این رفتارا باهام باشن.

الان خیالم راحتتره. که می تونم تو یه سری موقعیتا مثل یه آدم بالغ و منطقی رفتار کنم.


+ این منه جدید انعطافش بیشتره، کمتر غر میزنه و بیشتر عمل می کنه. دنباله کاره. دنباله بیخیالی نیست.


فک کنم تجربه های جدید، تفکرات جدید و ... خیلی تاثیر داره تو شکل گیری این منه جدید.


+خدا کمکم کنه، تا انعطاف پذیریم بیشتر شه، تا آزادتر بشم.

فوتبال همیشه قشنگ بوده و هست، منتها من تازه معتادش شدم!

+هیشکیم نداریم، خودشو لوس کنه واسه ما، ماهم بیشتر لوسش کنیم.

و خوش باشیم...

معرفی فیلم و سریال باحال!!!

+حالتون دوست دارین خوب بشه، بشینید این سری فیلمای Scary movie رو حتما حتما حتما ببینید. عالین!!!!!

5 سری تولید شده از سال 2000 فک کنم تا 2013. 

میشه گفت هر سری مخلوطی از فیلمای ترسناکی که تا اون تاریخ ساخته شدن رو مسخره کرده.

خیلی خیلی خوبه.

+به نظرم به جز scary movie 2 ، همشون عالین. بشینین ببینین.


* یه سریال هم هست به اسم Friends. قدیمیه، از سال 1994 تا 2004 حدود 260 قسمت ساختن.

اون که دیگه اصلا نیاز به تعریف نداره. اون قدر خنده داره، اون قدری که به شخصه چندبار اشکم دراومده!!!!

 اونم برا وقتی حالتون ناجوره خیلی خوبه.

منظره عالی

+شما فقط منظره رو ببین!

اونم کجا، تو مرکز تهران!

نمی دونستم این قدر تو اون ساعت روز دلچسبه! البته که هوا سرد بود.

پارک لاله